Mai nou, unii vând sub preţul pieței autoturisme de lux avariate și reparate în service-uri neautorizate. Inspectorul Pro vă arată cât de ușor pot fi păcăliți cei care vor să își cumpere o mașină.
România a devenit cimitirul auto al Uniunii Europene. Aproape 1 milion de maşini second hand au intrat în ţară în ultimul an şi ne-au transformat în cel mai nesigur loc din Europa. Apărem în statistici cu peste 2.000 de morţi anual, în accidente grave. Şi nu e de mirare, de vreme ce conducem hârburi. 60% dintre autoturismele vândute la mâna a doua pot avea probleme şi vicii ascunse.
O echipă de la Inspectorul Pro a intrat pe filiera maşinilor de lux, declarate daună totală pe continentul nord-american.
Când
a văzut imaginile, Cristian Bucur, directorul tehnic al Registrului
Auto Român, a recunoscut ca verificările făcute de R.A.R sunt limitate.
“Procedura
noastră este focusată către elementele de identificare. Dacă noi am
avut norocul ca vehiculul să fie accidentat într-o zona unde e seria, pe
acela îl vedem foarte bine. Dacă o astfel de maşină, care avea o astfel
de lovitură în faţă, dar elementele lui de identificare erau în spate,
pot să admit că nu acordăm aceeaşi atenţie”, explică Cristian Bucur, director tehnic al RAR.
Directorul
RAR pretinde că 80% din maşinile avariate sunt descoperite şi blocate.
Dar tot scapă pe piaţă 2 din 10. Iar acestea pun în pericol siguranţa în
trafic, susţine Dan Barbu, preşedintele Asociației Societăților de
Service Auto Independente.
“Sunt
reparate pe costuri foarte mici şi, pe costuri mici, n-au cum să fie
reparate conform. Marea majoritate sunt reparate în service-uri
neautorizate”, explică Dan Barbu.
Pe samsari nu-i interesează, însă, câte vieţi pun în pericol. Vor doar bani şi atât.
Reporter: - Cat câştigă un vânzător din această afacere?
Specialist din domeniul auto: - Undeva între 2000 şi 5000 de euro.
Specialist din domeniul auto: - Undeva între 2000 şi 5000 de euro.
Iar fenomenul se întâmplă pentru că nu avem legislaţie.
″În
Germania, de exemplu, în momentul în care vinzi o maşină trebuie să-i
spui cumpărătorului istoricul maşinii. În România, nu te obligă absolut
nicio lege”, explică Dan Barbu, președintele Asociației Societăților de Service Auto Independente.
Registrul
Auto Roman nu a fost în stare, într-un an întreg, să pună la punct o
bază de date, care să permită oricui verificarea istoricului unei
maşini.
Reporter: - Ce vă împiedică?
Cristian Bucur, director tehnic al RAR: - Este în funcţie de gradul de colectare. Informaţiile pentru care vom apela la alte autorităţi, acestea sunt acum în discuţie.
Reporter: - Când o să devină sistemul acesta operaţional?
Cristian Bucur, director tehnic al RAR: - Ne-am ferit să facem şi acum o să mă feresc. Am vrea spre sfârşitul anului sau la începutul anului viitor să fie operaţional.
Cristian Bucur, director tehnic al RAR: - Este în funcţie de gradul de colectare. Informaţiile pentru care vom apela la alte autorităţi, acestea sunt acum în discuţie.
Reporter: - Când o să devină sistemul acesta operaţional?
Cristian Bucur, director tehnic al RAR: - Ne-am ferit să facem şi acum o să mă feresc. Am vrea spre sfârşitul anului sau la începutul anului viitor să fie operaţional.
Până
în acest moment, portalul oferă doar informaţiile standard: culoare,
marca, număr de înmatriculare. Şi atât. Iar acestea se regăsesc oricum
în actele maşinii.
Cumpărătorul
are, însă, nevoie de altceva: eventualele daune, kilometrii reali, dar
şi de numărul corect de inspecţii tehnice periodice făcute.
Cristian Bucur, director tehnic al RAR: -
Facem un test acum. Scanând codul QR obţinem un link către baza de date
a RAR. Va trebui să introducem numărul de identificare al vehiculului
şi solicităm date şi primim gratuit următoarele date, prezente şi în
cartea de identitate. Esenţial este că aceste date ne-au fost validate.
Reporter: - Nu suntem în posesia unei cărţi de identitate false.
Cristian Bucur, director tehnic al RAR: - Exact.
Citeste articol complet pe: Stirileprotv.ro
Reporter: - Nu suntem în posesia unei cărţi de identitate false.
Cristian Bucur, director tehnic al RAR: - Exact.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu